Zmień to nie rozmieniaj

Sopocka Szkoła Fotografii

Deformacji struktur, zarówno poprzez implozję, jak i na skutek eksplozji, musi towarzyszyć niepokój. Czy jednak fizyczna dekompozycja zagraża nam bardziej niż zmiana znaczeń?

Fotografie absolwentek Sopockiej Szkoły Fotografii ilustrują trzy modele reakcji – ulotne chwile wybuchów, przyczynowo-skutkowe ciągi zdarzeń, refleksyjne zatrzymanie w procesie.

Reakcje zdają się nie mieć końca.
Jesteśmy w trakcie przebudowy znaczeń i być może – dotrwamy końca.
Implodujące prace Doroty Kędziory dzięki lustrzanej powierzchni pozwalają widzowi zająć własny skrawek przestrzeni.

Katarzyna Kozłowska poddaje procesowi rozpadu wizje idealnego, wyśnionego przez zbiorowość modelu, którego reprezentacją jest torturowany manekin.

Przewrotnie pomnikowa praca Soni Grabowskiej pozwala zważyć uprzedzenia.
Zagrać utrwalonymi schematami męskości i kobiecości.
Zadać pytanie – kto ustala role?

@wramachsopotu